flamingoflickan.blogg.se

2016-03-05
22:24:00

Halmstad 4:e mars 2016

Då har jag varit på Parken i Halmstad och sett Flamingokvintetten spela för fjärde gången. Spelningen i Halmstad var som alltid mycket trevlig. Skönt att kunna lägga ifrån sig sina saker på borden runtomkring utan att behöva oroa sig för att de försvinner. Så kul att jag träffat Malin och att vi delar ett stort intresse för allt som rör Flamingokvintetten. Det är inte många i vår ålder som lyssnar på dem eller ens förstår sig på fascinationen för detta band. Därför är det skönt att ibland kunna prata med någon som är på samma "nivå" ;)
 
Denna kväll filmades det mycket av både mig, Malin och av en fotograf. Hans videor kan du se här: https://www.youtube.com/channel/UC2MLczOL790xsF1stLl7WrQ
(Kopiera länken och klistra in den i sökfältet). Mina videor har jag lagt upp på min Facebook-sida men de är offentliga så vem som helst kan gå in och se dem.
 
Några av videorna från kvällen kommer här.
 
Tintarella Di Luna. Lägg märke till hur glad Ulf är. En riktig glädjespridare! :D
 
Här ser ni en överlycklig (och snurrande) version av mig när jag hör en av mina favoritlåtar "Lycka till med nästa kille"!! :D <3 <3 <3
 
En låt som jag precis lärt mig texten till, "Waiting for the world to end" med The Mavericks. Ulf står huvudsakligen för skönsången i denna låt.
 
Som sagt, inte en tatuering, vilket förmodligen syns.
 
Ja, jag må vara töntig. Men man lever bara en gång. Man får passa på och göra vad man kan för att förgylla sin tillvaro! ;)
 
Douglas tog bild på oss. Det är ju bra, så minns vi att vi var där! ;)
 
Det finns bilder på Flamingokvintettens hemsida på några av oss som var där. Följ länken: http://flamingokvintetten.se/diary_29.html
 
När jag var på Cinderella förra veckan pratade vi lite om Bhonus, som ju Ulf varit trummis i förr. Skämdes lite då eftersom jag inte var så inlyssnad på deras musik... Men det har jag låtit råda bot på nu! Jag har tittat på Youtube och lyssnat på allt som finns med Bhonus på Spotify. Det är en angenäm upplevelse måste jag säga. Väldigt mycket go musik, rekommenderas! :) Har redan hittat flera favoritlåtar. Bland annat den här: 
 
Så grym låt! Jag kör den på repeat just nu :D
 
Nästa spelning med Flamingokvintetten blir förmodligen den 16:e april i Eriksbergshallen, Göteborg. De spelar då nonstop tillsammans med Arvingarna och Larz-Kristerz. Det kan vara något! Får förmodligen gå själv, men det hindrar inte mig överhuvudtaget! :D Varför ska jag behöva lida på grund av att alla andra har så dålig musiksmak?
 
Våga köra ditt eget race. Man lever bara en gång.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: