flamingoflickan.blogg.se

2016-02-25
23:05:00

Viking Cinderella 24-25:e februari 2016

Så var det dags för kryssning igen. Den fjärde i ordningen för min del. Tänk att tiden går snabbare än vad man tror. Tyckte inte det var längesen jag åkte själv på min första kryssning (på min 22:e födelsedag!) och såg Flamingo. Bästa födelsedagen på länge! Nåväl... 
 
Som alltid på Cinderella är det lite annorlunda miljö jämfört med vanliga dansbanor. Det är en annan stämning på båten. I positiv bemärkelse såklart. I alla fall vad jag upplevt hittills. Det jag gillar med när de spelar på Cinderella är att man får lite mer tid att prata med dem vilket jag tycker är mer än halva nöjet. När man ser dem spela på andra ställen blir det inte riktigt samma sak. Klart att vi hälsar på varandra men eftersom pauserna då är kortare vill man ju inte "ta av" deras paus.
 
Det viktigaste "inringat" i programmet.
 
Hur som helst var kryssningen till stor belåtenhet i vanlig ordning. Av en slump sprang jag på Hasse innan spelningen började. "Nämen Sandra, är du här på båten?" Ja, uppenbarligen! Klart jag gör allt jag kan för att vara med när de ska spela. Kan säga att jag inte såg ut direkt som jag brukar när jag träffade Hasse, om man jämför med när jag dansar. Jag hade träningsbyxor och sportlinne, osminkad och helt ovårdat utsläppt hår. Kändes helt rätt...
 
Hasse Carlsson.
 
Tog inte så många bilder denna gången. Det blev mer dans och vääldigt mycket snurr med Anders från Borlänge. Men det är kul. Vi fick komplimanger av folk som sa att de trodde vi tävlingsdansade. Haha! Inte riktigt... Min tyllkjol tar väldigt stor plats när jag snurrar. Det ser effektfullt ut och det är ju kul, men något svårt när det är mycket folk och man måste knö. Men finns det hjärterum så finns det stjärterum!
 
Fick en dans med Dennis också och det gick ju bra! Inga tåtramp här inte.
 
Vi tittade på en show med Wizex på torsdagen. De spelade hits från 40-talet fram till idag. Komiskt nog kunde jag de flesta av låtarna de körde. Jag fick blickar både från Dennis och tanterna som satt runtomkring eftersom vi tillsammans sjöng med i låtar som "Min soldat", "Swing it magistern" och "I min lilla värld av blommor". Jag tror att jag egentligen är född... år 1930.... mentalt sett. 
 
Men vad gör det om hundra år när allting kommer kring? :)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: